3 روش تشخیص شارژر اصل سامسونگ

کیفیت شارژ دستگاه‌هایی مثل گوشی هوشمند رابطه‌ی مستقیمی با عوامل مختلفی مثل نوع شارژر دارد. در بسیاری از فروشگاه‌ها شارژرهایی وجود دارد که متاسفانه اصل نبوده و مشتری‌ها به اشتباه جنس فیک و جعلی را برای گوشی خود خریداری می‌کنند و پس از مدت زمان مدیدی متوجه می‌شوند که گوشی موبایلشان به درستی شارژ نشده یا کیفیت شارژ به شدت پایین است.

1. بررسی ظاهر و وزن شارژر

اولین کاری که هنگام خرید می‌توانید برای تشخیص شارژر اصل از فیک سامسونگ انجام دهید، دقت به کیفیت ظاهری شارژر است. هر چند، برای بررسی دقیق‌تر شما نیاز دارید تا چند شارژر سامسونگ را در کنار یکدیگر رویت کنید. علت این کار، مشاهده ظرافت در متریال استفاده شده برای شارژرهاست. بدنه‌ی شارژرهای فیک معمولا کم‌رنگ‌تر از شارژرهای اصل بوده و نوشته‌های چاپ شده روی بدنه‌ی شارژر هم چندان پر رنگ و با کیفیت نیست.

مورد بعدی برای بررسی، وزن شارژر است که در نمونه‌های تقلبی، شارژرها به مراتب سبک‌تر از شارژرهای اصل محسوب می‌شوند. شما با بررسی در فضای مجازی می‌توانید وزن صحیح را برای هر مدل شارژر اصل سامسونگ پیدا کنید. برای مثال شارژر اصلی سامسونگ ۲۵ وات با وزن ۶۳ گرم روانه‌ی بازار شده است. بر همین اساس، هر شارژری که از جنبه‌ی وزنی با یک تغییر فاحش روبه‌رو است باید به تقلبی بودن شارژر شک کرد.

2. سایز رابط شارژ

رابط شارژر در واقع بخشی است که وارد جایگاه USB دستگاه مورد نظر برای شارژ می‌‌شود. جالب است بدانید که شارژرهای اصلی سامسونگ از پایه‌ رابط کوتاه‌تری در مقایسه با شارژرهای تقلبی بهره می‌برند. علت این گونه طراحی، در کاهش احتمال شکستگی رابط شارژر اطلاق شده است. این مورد یکی از دقیق‌ترین روش‌ها برای تشخیص شارژر اصل سامسونگ از نمونه تقلبی است که کمتر کسی به آن دقت می‌کند.

3. نماد UL

در قسمت پایین و سمت چپ شارژر در داخل یک دایره باید نماد UL حک شده باشد. اما این نماد چیست؟ نماد UL در واقع مخفف Underwriters Laboratories است که یک سازمان بین المللی در حوزه‌ی ایمنی وسایل الکترونیکی محسوب می‌شود. اکثر شارژرهای اصل سامسونگ از این نوع گواهی‌نامه برخوردار هستند اما فقدان این نماد دلیل بر تقلبی بودن حتمی شارژر نیست؛ چرا که محصولات به نسبت قدیمی سامسونگ فاقد این نوع نماد هستند. همچنین شارژرهای تقلبی و های-کپی سامسونگ دارای علامت A+ هستند که صرفا در نمونه‌های تقلبی به چشم دیده می‌شوند.

دیدگاه (0)

فعلا دیدگاهی نیست.
محصول به لیست علاقه مندی ها اضافه شد
محصول به لیست مقایسه اضافه شد